5. júla 2014

Betafence – Nie len technika, ale aj kvalitná ručná práca (môj zážitok priamo z výroby)

Vedeli ste si predstaviť ako prichádzajú na svet naše výrobky? Ja teda nie. Áno sledujeme videá, pozeráme obrázky, ale na skutočný zážitok priamo z výroby som si aj ja musela počkať.

Veľmi rada by som sa s vami podelila aj o fotografie alebo videá, no nemôžeme si to dovoliť, pretože by sme konkurencii prezradili tie tipy a triky, ktoré používame, a to sa predsa nerobí. ;-)

Tak aspoň takto, prostredníctvom slov, vám skúsim opísať, ako sa to celé deje.

Deň sa začal dlhou cestou do Poľska, výlet ako sa patrí a hlavne s dobrou náladou. Mierili sme do Dębowa 4, 47-246 Kotlarnia, Poľsko, to len, keby ste sa tam náhodou chceli vybrať. Pri príchode ma ako prvé ohúril fakt, že firma stojí uprostred lesa. Doslova mimo civilizácie a obklopená krásnou prírodou. Vďaka sprievodnému výkladu sme sa dozvedeli, že firmu tu postavili po požiari, ktorý zasiahol les a vytvoril rozsiahlu vyhorenú plochu. Čiže nič sa úmyselne nerúbalo a neničilo, len sa využilo to, čo tu už bolo a vytvorili tak niečo nové, produktívne.

Hneď pri vstupe do areálu sme sa mohli pokochať výstavou výrobkov v plnej kráse. Nachádzala sa tu rozsiahla zbierka brán, plotov, gabiónov. Dobre tu tiež bola vidieť praktická stránka a možnosti, ktoré oplotenie ponúka. Vonku sme sa mohli usadiť na kreatívne vytvorenú a praktickú lávku z oplotenia. Výrobky hrali všetkými farbami, vďaka čomu sme si mohli pekne predstaviť ako farby vyzerajú v skutočnosti. Upozornili nás, že výrobky sa po dlhú dobu nemenili, môžu tam byť od 5-10 rokov. No ak sa mám priznať až na prach a obrastenie trávou, to na nich vôbec nebolo vidieť. ;-)

Pokochali sme sa a nasledovala „porada“. Keďže sme sa nachádzali v poľskej firme, tak konverzácia bola v poľštine. No, ešteže sú si naše jazyky tak podobné. Ale priznám sa, niečo som rozumela, no niečo ani keby ma k múru pritlačili. :-D Dozvedeli sme sa základné informácie z histórie, nejaké plány a kolegovia chvíľu diskutovali na témy, ktoré sú pre nás nezáživné. ;-)

Konečne vyšli z úst nášho sprievodcu slová: „Hor sa do výroby!“ Úsmev na mojej tvári bol jasne badateľný. Vždy ma fascinovali veľkovýroby. Veď sme prešli minimálne 5 megabudovami a tie stroje, no poviem vám, WOW. Nepamätám si presné informácie a zápisky som si nerobila. Možno je to voči vám nezodpovedné, no tieto veci sa dočítate či už na našich webových stránkach alebo na poľských. Odkazy vám dám pod článok. J

Exkurzia začala pri drôtoch. Poviem vám, na začiatku vyzerajú tak nevinne, labilne a tenko, žeby som nikdy nepovedala, čo sa z nich dá vykúzliť. Boli vo veľkých kotúčoch a odtiaľ ich postupne odmotával jeden zo strojov, ktoré sa vo fabrike nachádzajú. Takto odmotané sa rezali na požadované rozmery a putovali ďalej do výroby.

Ďalej ma uchvátila, napr. pec, v ktorej sa zelený prášok menil na tuhý a nielen zafarbil, ale aj vytvoril ochrannú vrstvu na pletive. Bolo to niečo fascinujúce. Veľký stroj, do ktorého ide z jednej strany čistý drôt, v strede do nádrže dáte obyčajný prášok a na konci vyjde krásne zelené pletivo. Naozaj zážitok. Dovtedy sme s kolegami sledovali prevažne prácu strojov, ktorá bola vedená pracovníkom, ktorý dával pozor na chod prístroja. Napr. som nespomenula stroj na vyrovnávanie drôtu, ktorý bol ešte na začiatkoch výrobného procesu. No teraz sme sa presunuli do výroby, v ktorej pracovníci vykonávali naozaj manuálnu prácu. My sme konkrétne videli výrobu Nylofor® panelov, ktoré sú veľmi obľúbené najmä pre svoj atypický tvar a pevnosť. Kvázi to vyzeralo tak, že dvaja robotníci zobrali panel, strčili ho z jednej strany do stroja, tam sa zohol a oni ho vytiahli. Nič náročné, no robiť to celý deň, tak to je asi o nervy. ;-) No úsmev na perách, keď sme vchádzali im nechýbal. Môžem povedať, že sa mi naozaj páčil prístup k pracovníkom a aj tá atmosféra aká tam bola. Nebola to klasická fabrika, v ktorej je XY ľudí a kolega ledva pozná kolegu. Tu bolo pracovníkov tak akurát a každý sa tu poznal a oslovovali sa menom, nielen robotníci medzi sebou, ale aj nadriadení robotníkov. To bolo podľa mňa veľmi milé.

Ďalej sme videli napr. ako vznikajú mobilné oplotenia, o ktorých sa chystám urobiť samostatný článok.

Sklady boli naozaj veľké a ešte stále im to nestačí a chcú stavať ďalšie. J Videli sme v nich neskutočne veľa výrobkov, čo sa týka plotov, naozaj od výmyslov sveta. Hrali všetkými farbami, materiálmi, a pod. Dozvedeli sme sa, že trh je všade iný a diskutovali sme chvíľu o rozdieloch medzi slovenskými a poľskými zákazníkmi. Ale to je normálne, že preferencie určitých výrobkov sa menia podľa terénu, kultúry, atď.

Za mňa môžem povedať, že som si to užila. Videla som veci, o ktorých píšem a snažím sa vás informovať. Možno som nepriniesla nové informácie a prevratné skutočnosti, no priniesla som vám pohľad bežného človeka, ktorý nie je vo výrobe, nepredáva, len referuje o veciach a chce o nich vedieť to, čo priemerný zákazník. Ja som jedna z vás, a dostať sa do takéhoto komplexu bol pre mňa zážitok, na ktorý nezabudnem. Zmenil mi pohľad na naše produkty a som rada, že som sa vám s ním mohla podeliť.

V článku som nespomenula všetko, jednak preto, že niektoré veci boli menej záživné, ale najmä pre zdĺhavosť článku, ktorý priznajme si farbu, nikdy nemôže byť príliš dlhý, lebo by jednak vás, ale asi ani mňa nebavil. Ale ak máte nejaké otázky alebo vás zaujímajú nejaké konkrétne fakty, napíšte komentár pod článok, veľmi rada vám na prípadné otázky odpoviem. ;-)

Tu sú odkazy na jednotlivé webové stránky o našej firme:

poľská webová stránka: http://www.betafence.pl/


blogy:



Viac informácií TU alebo na bezplatnej infolinke: 0800 555 999.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára